torsdag 7 november 2013

Leos nyheter.

Idag hade vi det så här kallt tyckte jag, men mamma sa att det blev för varmt om jag skulle sitta där länge. Jag insåg väldigt snart att hon hade rätt (som vanligt).

Min "elepant" fick blöja på sig idag och sedan fick vi minsann dela på några "pipph"=chips. Stolliga mamma! Det är väl inte fredag idag? Nej, nej det vet jag väl. Vi har ju varit och sjungit. Slagit på Evas "pomma" och skakat marackasägg. Då är det INTE fredag. Men jag sa inget ;) Då skulle hon nog tagit mina "pipph" ifrån mig.

 
Alltså ni kan tro att mamma gjorde nån konstig middag igår. Hon och pappa sa att det var gott så jag skyfflade in men NOT! Jag sa hela meningen -Lajo ene om. Ha mejjamåål. JA! Mypoppa. (Leo tycker inte om. Ha mellanmål. JA! Nyponsoppa.) Pappa skrattade lite och sa att jag kunde göra mig förstådd och han tyckte det var bra. Jag brukar inte få någon annan mat men igår fick jag det. Mamma sa att hon gissat att jag skulle vara tveksam till menyn som innehöll bl.a. champinjoner, purjolök, vitlök och bacon. Så minsann plockade hon fram nyponsoppa och macka. Jodå, den senaste veckan har jag faktiskt ätit macka några gånger. Ni som känner mig vet ju att macka och jag inte "gift oss med varandra" så att säga ;)

Jag gillar att leka att jag är olika djur. Ko, kanin, häst och elefant är mina favoriter men idag hände något oväntat. Mamma hörde inte vad jag sa när jag pekade på mig själv och förklarade att jag var Henke. Henke är en mycket god vän till oss tre. -Är du Henke?, sa mamma och log. -JA!, svarade jag. Sedan gick jag runt och bankade lite på allehanda ting (Henke bygger nämligen garage). Sedan tog jag min trehjuling och körde ett raskt varv runt matslasbordet med orden -E Enke! Kycklar. När jag stannade framför mamma pekade jag åter på mig själv och sa -Enke, pipph (chips). Mamma sa att de var slut och att jag skulle byta blöja. Jag ville inte utan förklarade för henne att -Enke blöja! Mamma skrattade och sa -Du, jag undrar vad Henke tycker om att ha blöja? Vadå tänkte jag. Har inte alla det?

Ha en skön fredag! Kram från mig:











Inga kommentarer: