onsdag 19 mars 2014

Lite om allt.


Gissa om vi blev överraskade när det damp ner en "välkommen/lycka till med allt" paket i form av handsydda vimplar med Leos namn på i postlådan. Vi trodde att den tiden var förbi nu, vilket gjorde det hela om möjligt ännu roligare. Paketet var från LW-design i Annetorp. Gå gärna in på hennes hemsida och spana in allt ifrån inredning till trädgård. Tack än en gång Linda!

På min födelsedag blev jag ekonomiskt sponsrad av min pappa för att kunna köpa mig ett par nya gympaskor. Härromdagen gick Leo och jag planlöst och strosade för att kolla in nya skor i allmänhet. Vi spatserade in på Intersport som råkade ha rea p.g.a. ombyggnad. Oooo där stod de ju, skorna med mitt namn praktiskt taget fastetsat i de turkos dojjorna. Ni fattar ju själva... att priset sedan var nedsatt  350 kr och min gåvopeng räckte och blev över bugar och bockar jag bara för. Den som spar, hon har. Synd bara att det regnat och blåst småspik hela långa dagen så att jag inte kommit ut för att testa dem än.

Mamman och pappan i huset kom så nära glädjetårar man kan igår då vår något födoämnesskeptiska son gladeligen knaprade i sig både jordgubbar och broccoli. Det går framåt! Nya smaker och konsistenser testas dagligen, dock med varierande framgång ;)

Ta på strumpor och byxor (om de inte är för trånga) går finfint, bara man nämner att lappen ska vara där bak.

Leo leker numera en del stunder ensam på sitt rum. Hans djur är alltid med i leken på något sätt. Gissa om han blev glad då t-shirten vi köpte i Sydafrika kom på? -Aaaakika! "läste" Leo medan han drog sitt lilla pekfinger över texten på tröjan.

Jag mätte och vägde även pågen idag och det visade sig att han växt en aning. 91cm lång och 14,6kg tung påklädd var dagens slutsats. Detta betyder att han tagit sig 11 cm och 3,6 kg sedan rapporten vi fick i maj månad.

Jodå, nu dök de upp. Åtminstone två av dem. Jag talar om de försvunna favoritdjuret häst och hans kompisar korna. De låg djupt begravna bland all plastleksaksmat och visade sig på golvet tidigare idag. -Titta mamma! Häscht, ko. Många många koarna, hördes högt då de återfanns.





Inga kommentarer: