tisdag 29 oktober 2013

Borås, "mytti" & återbesök.

Helgen tillbringades i Borås tillsammans med kära vänner. Borås djurpark besöktes dag 1 och då det var sista helgen de hade öppet och vädret var...höstigt, var vi i princip ensamma i parken. Pojkarna fick se sina favoritdjur och Leo var stormförtjust då vi kom till hans "elepanto". "Hihach"s långa halsar imponerade på dem och vi satt en lång stund och iaktog dessa jättedjur på mycket nära håll. Kvällens restaurangbesök blev minst sagt lyckat och jag tror att alla var lika nöjda.
Leo somnade kl. 22 i sin hotellresesäng och sov gott fram tills morgonen, tack för det!

Vanligtvis somnar han numera lätt på egen hand i sin säng som står i vårt sovrum, och kommer över till oss någon gång under natten. Dessa rutiner är oerhört värdefulla för oss och kvällen/middagsvilan har underlättats enormt. På morgonen är det slutsovit vid 6:30 och Bamse får sällskap av oss i TV-soffan.

Leos nya favoritmellanmål är smoothie "mytti". Eftersom gossebarnet är förkylt och rosslar blir det en del "mytti"...gott!

Vi har varit hos Doktor L på återbesök. Leo gjorde sin tropikundersökning hos denna doktor då vi kom hem och sedan dess har vi varit där en gång med hudklådan.
När vi anmälde oss i luckan sa jag till Leo -Vad heter du? och som på beställning kom det med en artig nick -Lajo, Amathe, Cana! Va??? Jodå så heter han våran Leo, alla tre namnen fullständigt rätt ;) Sedan var han så duktig och artig att jag åter häpnade. Folk log och doktor L berömde honom SÅ och var förundrad över den enorma utveckling som skett sedan vi var där första gången. Han visade sin numera ickekliande fina hud, berättade att hjärtat säger dunk.dunk. Lungorna hää, hää och sträckte ut tungan och sa Aaaahh, lät L lysa i öronen m.m.. Så helt plötsligt var han en häst och ville ha gräs. Slutligen vinkade han och sa Hej då L....Hon tyckte lite skämtsamt att de kunde behålla Leo där på barnkliniken som en liten maskot. -NOT!, tänkte mamman med ett ljuvligt leende. Försök inte! Då ska ni få se på vilken lejoninna som bor i denna kropp. Han är min pojke och jag ska skydda honom med allt jag har och lite till, så passa er ;)

Nu ska jag gå in och titta och snusa lite på min lille pojke :)

2 kommentarer:

Vår husvagnslogg sa...

Snusa ordentligt! När han bli ttonåring får man varken snusa eller pussa på dem

Åsa sa...

När det gäller ens barn vaknar alltid lejoninnan i en��