tisdag 15 oktober 2013

Nu vet jag...

...vad Gekås i Ullared är!
"Mye mye polk, grajjor, lellebobben, kanin, vagn, brrr kall och plyplan".
(mycket mycket folk, grejer, pippis häst, ludd på mammas nya jacka, åka i kundvagnen, springa till ingången och få en liten helikopter att hålla i)

De stora tog på mig när jag SOV! Alltså de var inte riktigt riktiga. Vi gick ut i bilen när det var "morkt" och jag behövde inte äta gröt på morgonen utan fick "bemming"!, dessutom i BILEN!?
Mamma var så snäll och tände taklampan där bak och jag bad henne sen att "ene pijja" på den och hon lydde mig.

Jag fick fina kläder som snart passar mig och jag blev lite ledsen när pappa sa att en jättefin röd swetshirtkofta skulle åka där bak i vagnen. Jag ville ta på mig den direkt ju :( . Vantar bad jag om men det sa de att jag hade hemma redan.
Jag såg i alla fall att de lade ner något med "lellebobben", men det skulle visst vara julklapp till min kusin. Julklapp? Vad är det? Jaja det lär jag mig nog så småningom. Mamma visade en bild ur mitt album, men där gråter jag så det där julklapp verkar inte vara så kul. Pappa säger att något som heter tomte kommer med dem och att det är kul.
När pappa och jag gick själva blev jag så orolig över mamma. Så fort jag såg henne bland folket ropade jag "haaaaj mamma" och ville krama henne. Hon köpte en kanin som satt fast på en jacka. Hon skrattade lite och sa att det var tur att det inte var någon riktig kanin, men det fattar jag väl. Jag bara lekte ju ;)

När vi kom hem tog jag ett spontanfotbad. Det är så skönt efter en shoppingtur kan du tro. Mamma hade diskmedel och vatten i den ena hon och vips hade jag satt mig i den andra så att proppen sattes fast och jublade "Oj blobblor!". Mamma och pappa skrattade och lät mig mysa och leka i vasken en lång stund. Ibland är de allt bra snälla... utom när de vill att jag ska äta mat, för det vill jag inte varje gång. Det är så kul för de kan ju inte trycka ner maten i mig och det är i stort sett enda jag kan bestämma helt själv över.



Inga kommentarer: