måndag 14 oktober 2013

My thoughts...

 
Tjenare!
Då var det jag igen, Leo alltså. Det har hänt en del sedan mamma lade upp de där filmerna från mitt dop. Jag kan säga att jag helst vill se de där filmklippen 100 gånger om dagen, men det får jag ju såklart inte. Jag älskar musik och jag har ju fått höra dessa låtar här hemma innan Eva och Jörgen gjorde dem till sina, så jag kände igen dem på dopet. Jag gillar båda sångerna skarpt!
 
Mamma och jag brukar gå till lekplatsen ett par gånger i veckan och då brukar mina minisångsvänner också vara där med sina mammor. Jag har redan fått flera kompisar och vi stannar lite längre nu när mamma också har någon att prata med medans jag leker :)
 
Pappa har jobbat hemmavid och kört en liten bobcat. Pappa sa att jag fick prova den om jag kom dit. Sagt och gjort, jag gillar nya saker så naturligtvis ville jag testa den. Lite läskigt var det allt så mamma och jag grävde i jorden i stället och byggde ett litet hus åt en mask som jag hittade.
Jag har bytt favoritfilmstycke från "Totte" till "Bamse" och jag tycket att det är viktigt att mina leksaker också får se lite Bamse då och då. Idag var det min stora luftfyllda nyckelpiga som fick äran att sitta på hedersplats. Sedan målade mamma och jag lite med vattenfärger och jag fick göra handavtryck som jag älskar. Testa du med! Det är så kul att få måla händerna när det kittlas och sedan...ett, tå, te...smälla händerna på pappret (eller bordet ;)).
 
"Mommo" har tagit ner mammas gamla dockskåp från vinden och satt i några större figurer som vi provlekte med när jag var där och hälsade på. Mommos storebror har snickrat det i slöjden en gång i tiden och mammas morfar har tapetserat om det till mamma när hon var liten. Fint var det och jag ska nog få hem det säger Mommo för hon har inte plats. Mamma vill liksom inte riktigt göra sig av med det säger hon och det är jag glad för...Mommo också.
 
I lördags var vi på Sydafrikaträff. Det var så kul att få klappa kaniner och minsann så red jag även på "lellebobben" (lilla gubben). Mamma och pappa tror inte att jag ser att de andra barnen också hade brun fin hud precis som jag, men det är klart att jag gör! De ser ju ut som bleka spöken jämfört med mina Sydafrikavänner, så det kan jag ju liksom inte ta miste på. Det är bara det att jag ser det som barn, vilka som och bryr mig mest om "lellebobben".
 
G´natt! Bäst att försöka sova lite i natt trots hosta. Mamma har fått ränna upp ganska mycket några nätter nu så jag ska göra ett tappert försök i alla fall.
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer: