söndag 4 maj 2014

Valborg, hängig, ny & Zara kids

Leo har varit hängig och inte sig lik i några dagar. Lyckligtvis börjar han återfå sin ork och sin underbara personlighet. Hostig, trött och ledsen kan vi sammanfatta det hela med. I och med detta har den redan tidigare "liten i maten" pojken knappast ätit något. De två senaste kvällarna har han ätit bra i alla fall. Just när det handlar om matvägran som i sin tur leder till trots, gnäll och många tårar blir man lätt orolig, även om vi vet att det går över. Vi har beslutat att inte tala så mycket om ätandet, så får det bli som det blir. Äter han så äter han, annars får han vänta tills nästa måltid så får vi se.

Leo fick ett gulligt mysställ i doppresent. Det var lite stort i oktober men nu så. Kolla så gossigt Lotta ;)


Valborgsmässoafton eldades traditionsenligt in med vännerna P i intilliggande by. Majbålet tändes ute på en flotte i sjön ackompanjerat av ett stort fyrverkeri. Leo tyckte inte om raketerna så när det var över applåderade han och sa -Nuuu slut, baaaa! Nu hem huset äta hallontårta. Var han fått det där med hallontårta ifrån vet jag inte, men det serverades dajmtårta, mmmm. Vi tackar för en mysig kväll!

Ny frisyr har jag vågat mig på också. Jag visste hur jag tänkte mig den och jag blev supernöjd över resultatet :) Kul med förändring. När jag kom och möttes av sonen tittade han länge på mig och sa -E mamma! Åhhhh, mamma e bin håret. Leo klappa håret? Gullunge!


En av tjejerna på minisången tipsade om Zara kids. Vilket paradis! Ljuvliga färger och mycket humana priser. I like! Vi kommer tillbaka eller hur Sara?


Igår bjöds vi på lek/gungställningsinvigning och grillat hos svärmor och Kjell. Jättrkul att alla kunde komma trots lite spontan inbjudan. Tack för en trevlig afton!

Jag avslutar dagens inlägg med att gratulera två av mina fina familjemedlemmar, min syster Emmi som fyller 25 år och vår katt Gitt-Marie, även kallad Gittan som fyller 10 år idag. Jag älskar er båda! Puss





Inga kommentarer: