tisdag 29 april 2014

SA-kompis och mycket bad.

Idag var vi hembjudna till Leos Sydafrikakompis i deras lummiga och fantastiskt rogivande trädgård. Jag kom på mig själv med att bara sitta och insupa varje detalj. Inte ett enda föremål som inte passar in i deras stil/tidsålder gick att finna. Det skulle möjligen vara någon sandleksak och en trehjuling i plast. Jag är imponerad! Mitt sinne mådde så bra i miljön att jag redan längtar efter att ta en fika i deras Cafe', som givetvis går i samma stil.
Hur som helst...Leo kallade i bilen dit -L.... nu kommer ja! Hoho L.... kompis. Leka me mig.
L hade i sin tur pratat om Leo hela morgonen och sagt att han är hennes bästa vän. Godingen!
Dessa båda känner nog av likheten utseendemässigt dem emellan, det är jag övertygad om, men framförallt är de slående lika i sitt sätt att vara. Jag tänker på deras sociala sida, glädjen för musik, deras ihärdiga pratande och kramiga sida.
Det faller sig så naturligt med hela familjen och vi är mycket glada att ha kontakt med E, P och lilla L.


De senaste dagarna har vi som sagt haft högsommarväder trots att det bara är april månad. Leo, som formligen älskar vatten har redan hunnit bada flera gånger. Vattenmängden har varierat ganska mycket dock. Det har blivit dopp i havet, svalkande vattenslangsbad, poolbad, bad i balja och i hink. Där det finns vatten, hittar man vår gosse.


Jodå, vi är en helt normal familj....oftast ;)








Inga kommentarer: