tisdag 19 februari 2013

Ullared

Ullared fick sig ett besök av mig och min goa vän Sara i dag. Vädret var vid starten 6:30 snorhalt men vi tog det så lugnt och vid ankomst 8:05 stod det endast ca 10 bilar på parkeringen. Jag minns detsamma vid något tidigare sportlov men för Sara var detta något nytt och hennes ögaon lyste som strålkastare ;) Vi spatserade runt bland avdelningarna med väl tilltaget space och vårtröjor på damavdelningen fanns det gott om i alla de pastelliga kulörter, me like! Jag var till och med tvungen att hänga tillbaka några av hänsyn till slantarna som skulle hostas upp vid kassorna en stund efter att provrummet intagits. Det har nog aldrig förr hänt att det hängt så många tröjor med matchande linnen som fallit mig i smaken.
Ett sportset att promenera/jogga i till våren slank ner i vagnen tillsammans med fotoramar till ett senare progekt, en beige vårväska och lite annat smått och gott.
"Kotte" fick några småsaker, men de kan jag ju inte blotta här ännu. Glada toner, mjuk & törstsläckare är temat på dessa prylar.


Inga kommentarer: