onsdag 6 februari 2013

Intervjuad, rapport & sånt.

Intervjuad:
I eftermiddags kom det två tjejer från gymnasiets tredje år hem till oss. De skriver ett specialarbete om hur en adoption kan gå till och ville därför intervjua mig, smickrande. Jag förstår om det snurrade i kupolen på dem då de stängde ner sina fina små laptopar efter många och långa förklaringar i adoptionsprocessens värld. De är varmt välkomna att höra av sig igen om de behöver fråga om sina anteckningar eller kommer på någon mer fråga de vill ställa. Jag försökte att ge en så rak, ärlig och personlig bild av det hela som jag kunde. Hoppas att de fick ut något av sitt besök i alla fall ;) Mysigt på något sätt att ha dem här.

Rapport:
Jag gick just in på våra sidor där alla vi som väntar barnbesked från samma land ibland uppdateras om läget i  det ansökta landet. I dagsläget har det inte kommit hem några barn från Sydafrika i år, vilket inte är så konstigt med tanke på att Abba har stängt över jul och nyår och att paren sedan ska vistas i landet i 3-4 veckor. MEN ett par är på resa och två par är på väg i dagarna =) Åhhhhh, vi blir som smör i solsken av sådana besked. Wonderful news, eller hur? Det par som just nu väntat allra längst har haft sin ansökan i SA sedan oktober 2010. Hoppas verkligen att det lossnar snart för dem!

& sånt:
KG (Katten Gittan) har nu börjat förstå vad man kan använda klösbrädan till mer än som säng. Skönt även om golvet blir fullt av små små pappersbitar.

Nya Bravojuicen med apelsin, persika, citron och päron är en smaksensation utan dess like, testa du med.

Eleverna befäster tiotal och ental genom roliga övningar på datorn och idag övade vi den kommunikativa lagen. Jodåsåatte, ettor kan! Bara man övar med något ätbart emellanåt, ssschhh ;)


Jag irriterade mig härromdagen över alla de som ännu tror att det är jul och inte tar ner julgransbelysningar och stjärnor i fönstren. Hoppla, kolla här... En amaryllis som Daniel fick då han fyllde år den sista november. Den blommar nu för tredje gången. Never in my life att det hänt förr. Is it a sign? Så som du vill att... ja,ja förlåt då. Behåll era jädrans belysningar uppe tills dess att vår amaryllis blommat ut, men sen MÅSTE julen ut. It´s an order!
Nu ska jag ta och koncentrera mig riktigt ordentligt på veckans kurslitteratur i aktionsforskning, Se o Hör. Jasså, ingick inte den? Strunt samma, det får bli den ändå i kväll. Dubbellogg på den sen, haha.
Klart slut vargtjtut.

Inga kommentarer: