torsdag 28 februari 2013

Jenny 41 år.

Tro det eller ej men så är det. Lika bra att försöka se sanningen i vitögat själv också då. Jag berättar det nu och sen är ni tysta om det hör ni det ;) Nu har jag passerat de 40 med ett helt år och JA det känns jobbigt av den enkl anledningen att vi direkt hade planerat att vara barnlösa vid det här laget men så är det. Nog om det... hur har "födelsedagen" varit då?  Ja, jag skriver "födelsedagen" för egentligen existerar ju inte ens min dag i år och inte under de kommande tre heller för den delen så nej...då har jag ju egentligen inte blivit äldre heller då, haha.

Telefonen ringde klockan sju och min mamma stämde upp i sång. Sedan började smsén hagla in och facebookgratulationerna likaså,  tackar varmt för det!
Då jag kom till jobb fick jag en stor överaskning minsann. Min kollega Veronica kom emot mig med en blomma i blått och vitt (hon vet mina favvofärger hon) och ett jättegulligt kort. Tänk att hon fixat och kommit ihåg, goa V.

Jodå föreläsningsdagen var kanon och jag gillar verkligen workshops, att man inte bara sitter still och lyssnar hela dagen. Pelles genomgång, uppgifter och filmvisning kring arbetslag/gruppers faser bl.a. var mycket givande och tänkvärda.
Lunchen åts ute i dag och tyvärr dök en bit majskolv full m. sås och stänk av rårörda lingon ner i mitt knä (såklart). Då vi kom till skolan asgarvade T så mycket att jag inte hörde vad hon sa. Då visade det sig att jag dessutom hade en stor fläck lingon på insidan av låret. På ljusa jeans tillika. Jahapp att spilla är nämligen jag i ett nötskal. Jag har alltid gjort det. Jag kommer alltid att göra det. Som tur var skulle vi vara stillasittande resten av eftermiddagen men jag valde att rulla in till min plats på en av rummets snurrstolar.

I kväll åt jag och Daniel på Harrys i den intilliggande orten, smaskens och mannen min hade även köpt ett par finfina lurar som jag önskat till mina såsmått påbörjade rundor.

Tack även för telefonsamtal och för kortet B&Y!






1 kommentar:

Anna sa...

Ett stort GRATTIS i efterskott på födelsedagen, även om det nu inte var en födelsedag då ;) ! Efter att kikat runt på bloggen kan jag gissa vilken orten är och har hört att de har bra mat, men har inte varit där och ätit själv! Hoppas ni får en fin helg och att solen håller i sig!