söndag 21 april 2013

Helgen

Vädret är fantastisk, äntligen vår!
I fredags firade vi vår tioårsdag med att smaska i oss oxfiléplanka på restaurang Capri. Lördagen ägnades åt frukost hos Jennys pappa, där vi hämtade en motorsåg som varit utlånad. Sen hem och städa, dela en körsbärsträdstam i mindre bitar och slutligen ta bussen till våra vänner som bjöd på grillat. Mannen i värdparet är en superkock och fru K hade smällt ihop en alldeles perfekt somrig potatissallad med äpple, rödlök och smörgåsgurka. En nyhet för oss, cognac och sockerdricka avnjöts av Daniel, medan jag sippade på ett glas rött eller två. Mycket trevligt hade vi tillsammans med familjerna P.
Idag ska det hämtas hem ett nytt mekarprojekt till Daniel i form av en cross och så ska veden från igår klyvas. Själv behöver jag fixa en del jobbgrejer men hoppas hinna njuta av solen en hel del också.
Daniel har fått en jobbt-shirt med texten "0 fel-coolare än 13 rätt", haha att han bara vågar ha den på sig ;)
I bild syns Quito som just hann slicka sig om nosen då bilden togs. Inte så lätt att hinna ta perfekta bilder med en mobil. En liten modell av den nya ljuvliga sommardoften Summer scoop, som jag varmt rekommenderar fick följa med hem till Cronas. Här doftar i detta nu svagt av jordgubbar, tror jag i alla fall. Jag har blivit så däppt i däsad att det är svårt att avgöra dofter idag.

Njut av söndagen!

Inga kommentarer: