fredag 19 april 2013

Just idag för 10 år sedan..

...var det påskafton och jag var bjuden på 25årsfest av min studiekamrat och goda vän Josefin (Jossan). Hon skulle ha festen tillsammans med sin kusin.
Flera månader tidigare hade vi skojjat om ifall hon inte kände en enda singelkille, själv var hon singel vid tidpunkten och jag med. -Nääää, det vet jag inte, blev svaret. H hade hon på span för egen del och till slut kom svaret  -Det skulle vara min kusin då! - Jaha, kontrade jag i luren (vi pratade mycket i telefon under denna tid). -Hur gammal är han då? -25. -Haha, jag skulle inte tro det va! och så var det end of discussion.
Nåväl, vädret var kanonvarmt under dagen och jag hade till och med varit en runda på stranden. Iklädd jeanskjol och kortärmat begav jag mig till festlokalen, överlämnade present till Jossan och en snittblomma till kusinen.
Under kvällens senare del var det ett bamsestort påskägg som intresserade många av festdeltagarna. Kusinen höll skämtsamt extra hårt i det och uttryckte att kompisarna INTE fick röra. Till allas stora förvåning (kusinen var inte direkt känd att ta plats och synas), steg han fram till mig, öppnade påskägget och sa -Men DU får gärna ta hur många du vill!
Snacka om guldfiskgap bland vännerna, haha.
Kusinen bjöd upp mig. Vi dansade. Jag tackade för festen och gick...Hmmm, tänkte att jag borde kanske säga något mer. Vände tillbaka in i lokalen, möttes av ett stort leende och en kram med orden -Vi ses!
och på den vägen är det. Kusinen Daniel är och förblir my best friend and the love of my life! Att han var 25 och jag 31 var aldrig något hinder naturligtvis =)
Minns det första sms som kom. "Sådana som du växer inte på träd" och något senare "Du är en på miljonen"
Kan man annat än smälta då undrar jag?
När jag cirka två månader bjöds hem till Daniel blev jag något stum...snittblomman hängde torkad på väggen.

Så här kul kan vi ha tillsammans. Bilderna är tagna på en biltripp för något år sedan.

 

2 kommentarer:

Eva sa...

Så underbart! Har ju hört en del av historien innan och den är ju så söt. Hoppas ni blir lyckliga i alla er dagar!! <3 <3

Anna sa...

Grattis till de 10 åren (någon dag för sent) ni ser ut som att ni har väldans kul ihop! Kram Anna