fredag 15 november 2013

Nya ord & armband

Leo spottar ur sig något nytt ord, eller någon ny fras varje dag nu. Nyss kallade han på pappa att de skulle gå in på rummet  och tidigare sa han att det brinner i kaminen bara för att nämna något. Att man sedan kan säga dalahästar utan att veta dess innebörd är kanske också en viktig kunskap att ha när man är 2,5 år? ;)
Igår kom mammas ord rakt av då jag snavade. "Amme...va´ hände?´ Hur gick de´?" Goding!

Leos åttaårige vän hade gjort det finaste armband på fritids. Hur gulligt som helst! Tänk att det är lille Leo man sitter och tänker på då liksom. Dessutom sa han "Jag brukar titta efter Leo när det är rast och undra om ni kommer förbi idag". Åhhh, vad jag blir varm i hjärtat.


Igår hjälpte Leo mig lite när jag gjorde pannkakor. Ursäkta de brokiga kläderna. Långkalsongerna är så gossiga att sova middag i.

 
Äntligen har det kommit hem ett Sydafrikafött barn med sin nya familj till Sverige. Det var ett bra tag sedan sist. I dagsläget är det 22 barn som kommit hem, det beräknade antalet för 2013 men Abba har antytt att det kan komma att bli några till, vilket vi naturligtvis hoppas på. Vi vet ju hur enormt jobbigt det är att vänta och det är ju 1,5 månad kvar på året så jag tror starkt på 3-4 till, den lilla detektiv som jag är ;)
Vi hade ju en gissningstävling innan vi fick BB, som de flesta av er känner till. Vinnaren Karna var lite väl drastisk i sin gissning tyckte vi. Hon smällde ju till med bara några veckor efter tävlingens start. Där satt vi på lördagen och siade om detta och minsann så ringer AC ut vårt barnbesked på måndagen :) Jaja, hur som helst, för er som undrade så gissade på dags datum ;)


Inga kommentarer: