söndag 13 april 2014

@Cronas.nu

Här hos oss har trädgårdsfixande med inhandling och plantering av växter stått på agendan. För att slippa köra med två bilar (skåpbilen rymmer en del och är tvåsitsig), vistades gossebarnet några timmar hos farmor o Kjell på lördagsförmiddagen. Då vi kom hem grillade vi korv åt oss alla i trädgården. Leo hade trivts lika bra som "barnvakterna" av minerna att dömma. Skönt!
Undet eftermiddagen åkte det ner nya thujor, frem prydnadsträd och ett syre'nträd i jorden. En del arbete och små projekt återstår men snart nog är baksidan av tomten klar. Det kommer att bli superbra!


Det har pyntats lite för att välkomna påsken. Trollhassel från svärmor och påskpynt gjort av mig och mamma 1979 blev ett ypperligt alternativt påskris och väl så fint tycker vi. Leo var mycket stolt när han fick hänga upp några av dekorationerna på grenarna. Fönsterprydnaden leder även den till nostalgi. Jag minns att de två alltid hängde i köksfönstret år för år under min uppväxt. Högtider gör att det känns rätt att ta fram sådant tycker jag. Minnen av tider, händelser och människor fyller huset :)


Daniel kom med ide'n om att åka till Tropikariet i förmiddags. Leo har varit där en gång tidigare och älskade det, djurälskare som han är, precis som sin pappa.


Lemuren och Leo fattade snabbt tycke för varandra. Dessa djur hoppar fritt runt i rummet bland besökarna. Coolt ställe är det!


Pappa Daniel är hos vännen Henke på kvällskaffe och lite killsnack så lillkillen och jag ska Minidermsmörja och natta nu. 

Sköt om er därute!



Inga kommentarer: