tisdag 22 april 2014

Hänt hos oss

Daniel skrev upp för MC idag, och fick godkänt :) Ett steg närmre målet-bokstaven A i körkortet. Bra gjort!

Leos nyaste fras är -E min vän! Detta får vi höra flera gånger om dagen nu och ofta i kombination med någon mer i vår släkt/bekantskap. Vid läggdags kom det igen. Leo hade snackat och busat rundor i sin säng och blev slutligen ledsen så jag la mig med honom på vår säng en stund. Plötsligt kröp han upp intill mitt ansikte, klappade mig på kinden med orden -Mamma, mamma! Leo klappar kinden mamma. E rolit. Mamma e glad. E min vän. Älskar daj mamma!
Behöver jag kommentera den? Nej, jag tänkte väl det!

Sonen valde själv att sova middag i vagnen idag. Okey, tänkte jag, det brukar ju fungera si sådär med all distraktion i form av hästar, hundar och andra djur att titta på och lyssna till. Men det gick galant, bara vi hunnit förbi byn och första hästhagen så ;)


God natt där ute! Nu måste jag avsluta för att
ändra sovställning på någon som låter som en oavkalkad gammal kaffekokare...och det är inte Daniel denna gång, haha.


Inga kommentarer: