måndag 21 april 2014

Påskens 2:a halvlek.

Kusin Alva och hennes föräldrar kom på korvgrillning och lek i trädgården igår. Leo är väldigt förtjust i Alva och jag skulle gissa att det är ömsesidigt, av energin och glädjetjuten dem emellan att dömma.
Efter besöket letade jag som en galning efter en liten häst och en zebra som Leo fick av sin kusin. Guess what!! Längst bort på tomten mitt i något som liknade kobajs, enligt Leo (jord och bark), stod de. Hahaha, ungar.


På kvällen blev vi bjudna på dovhjortsfile' hos goda vännerna P. Mmmm, det var då det godaste i mannaminne, minst sagt. Leo fick tag i M's keps och lät inte någon plocka den av huvudet på honom. Resultatet blev att Daniel köpte en egen åt Leo idag. Vi hade ju ändå tänkt göra det nu när solen börjar ge sig till känna mer och mer. -Jaaaa, kepschhatt. Månsch har. E rolit. E min vän, mmmm!, konstaterade Leo, samtidigt som han raskt tryckte den på hjässan.

Morfar kom till oss på motorcykel i förmiddags. Leo provade på att sitta på den med skräckblandad förtjusning i blicken. 
Middagen grillades och vi satt ute på nya altanen och njöt vid 18:30, underbart skönt väder! 


Då maten åkt ner i magsäckarna på oss, vattnade jag den nya planteringen och gräsfröerna med en son gläfsande i vattenstrålen likt en hundvalp. Leo älskar vatten och bryr sig inte det minsta om att det är iskallt, som i detta fall. Drypande våt, ända in på kroppen, skyndade jag in med honom för att byta kläder innan kylan satte sina spår i den lilla barnakroppen.

Så var påskhelgen över för denna gång, men ett är då säkert, vi minns vår första påsk med Leo med ett stort leende på läpparna :)



Inga kommentarer: