tisdag 3 juni 2014

Händelserik Kristi Him-helg.

Torsdagens traditionsenliga släktträff, på min mammas sida, utspelade sig i Laholm med omnejd. Dessa godingar till människor hade inte träffat Leo förut. Leo tog i hand, som far sin och lekte sedan en lång stund med min kusin Helen.

Dagen därpå hade vi lekträff i Hembygdsparken med vännerna Ivarsson/J-sson, mysigt.

 Lördagen spenderades på Bakken med fam P. Vilken dag det blev! Ingen av oss hade varit där sedan barnsben och vi blev inte besvikna. Vädret var perfekt och fikastunden i skogen på väg dit ska vi minnas som en av höjdpunkterna. Grabbarna började leka och klättra med en gång. Karuseller, lotteri, mat och dryck förgyllde resten av lördagen.


På söndagen vankades det kalas för Leos kusin, som fyllde 3 år. Det var ett mycket mysigt förmiddagskalas i en solig trädgård. Grattis än en gång goa Alva! Vår present bestod av en "riktig" kaffekokare och en elvisp. Det verkade uppskattat :)
 
Idag tog min älskade syster Emmi sin examen och blev legitimerad röntgensjuksköterska. Tack för äran att få delta vid ceremonin. Snyggt par är de också, eller hur?


Leo var medbjuden och for till dörren så fort han såg presenten han köpt till sin moster. -Leo fölla mä Emmis kalas! Jag förklarade att Emmis fröken skulle prata en lång, lång stund, att man inte fick leka där samt att det nog var bättre att stanna hemma och leka med mormor. -Hm, sa Leo med en nick. Så fick det bli, alla nöjda och glada :) När jag kom hem möttes jag bl.a. av ett nytt vattenfärgsalster med rubriken "Busunge Henke". Var får du allt ifrån älskade påg?

I kväll blir det tidigt i säng skulle jag tro. Det har varit en intensiv men ACK så trevlig och underbart rolig helg. "Ganatt, ganaaaatt!" Här laddar sonen nyckelpigan tills i morgon, haha.








1 kommentar:

Anonym sa...

Haha :) Leo är så klok, klart att man måste ladda nyckelpiggan så att den är alert inför morgondagens lek. /T