torsdag 20 september 2012

Kryssbollar, premiär och dofter.


När jag kom hem idag stod det två stora fina kryssbollar vid dörren! Ett sms förklarade att det var en god vän som köpt dem åt oss, RART och mycket uppskattat :) Vi hade visserligen pratat om just detta för en tid sedan, men att jag sedan inte hunnit fixa och att deras familj kör här förbi dagligen och ser de vissna sommarblommorna i sina krukor, gjorde kanaske sitt till? Hur som helst blev jag jätteglad. Tack!

Det var lite ruggigt när jag kom hem och trots att den årliga premiäreldningen är ytterst helig i detta hus kan jag ju inte vänta tills Daniel kommer hem igen. Jag tror faktiskt inte att han vill att Gittan och jag ska frysa då han är borta heller, så det fick bli en premiärbrasa i dag. Nu knäpper och knakar det i kaminen, hösten är mysig den också på sitt eget lilla vis.

Tre nya dofter till aromabrännaren har införskaffats. Man måste ju ha några stycken att välja bland då det är dags att byta...det är ytterst viktigt ;) Sedan får vi klara oss med dem tills att juldofterna kommer i slutet av november. Det blev "Fruit fusion", "Beautiful day" och "Sicilian lemon". Hoppas de är goda! Nu känns doften av favoriten "Clean cotton", men innan dess hade jag tänt en doft som Daniel kommenterade som nytvättad gubbe, haha. Ja, det stämde faktiskt. Lite old fashion rakvatten på något vis, den hann inte ens brinna ut innan den åkte i slabben!

Inga kommentarer: