onsdag 17 juli 2013

Älskade lilla unge.

Tänk att vi satt här för drygt två månader sedan, utan att ens veta om att du fanns på andra sidan jordklotet och skulle bli vår. Vår egen lilla unge! Vi hade varit matchade i över en månad den där fantastiska dagen då telefonen kom att bli vår bäste vän och vi satt i luren mellan halv två och tio på kvällen. Vilka glädjesamtal vi ringde! Jag blir varm och tårögd bara över att tänka tillbaka på den dagen, likaså på fredagskvällen då vi hade babyshower. Vi pratar ofta om hur många fina personer vi har omkring oss, för så är det verkligen.

Den lille ungen överraskar oss varje dag.

Jag kan titta på dig hur länge som helst när du sover.
Jag kan skratta åt dina stollerier.
Jag kan snubbla över dina leksaker.
Jag kan oroa mig för din hårbottenklåda.
Jag kan mysa när jag hör dig skratta med pappa.
Jag kan irritera mig över att du flyttat varenda pinal och testar varje nej.
Jag kan smälta totalt när du lägger dina små armar runt min hals.
Älskade barn, dig ska jag beskydda.Lejoninnan i mig har vaknat!

Jag tänker på tiden för bara några månader sedan och på att det blev just du av alla barn.
Älskade kille, att det kunde bli så rätt.
Detta låter både poetiskt och rosenskimrande det vet jag, men det är så det är.
Vi har väntat och längtat i så många år på detta att småbekymren blåser bort i rosenskimret.




3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag säger bara Åh, så glad och lycklig för er skull!
Anneli

Anonym sa...

Detta är helt underbart att läsa Blir så glad för er skull. Ni är så värda all lycka och glädje med er lille son.
Aina

Anonym sa...

Blir tårögd! Men är så glad för Er skull och är inne och läser på bloggen varje dag och blir alldeles varm i hjärtat! All lycka till Er! Kram Sara