söndag 14 juli 2013

Mycket lek & "Moppa"

Leo is talking again:

Heeeej!
Jag har lekt och lekt så mycket de senaste dagarna. Mina föräldrars fadderbarn fyllde 5 igår. Eftersom jag tycker att det är lite stökigt och förvirrande med för mycket folk åt gången var vi inte på hans kalas, utan körde dit med en present och fikade vid ett annat tillfälle. Åh, vad snälla Måns och Calle var mot mig! Jag hade tränat lite på deras namn innan så jag hade lite koll.
C blev så glad för sin present att han sa -Det var inte dåligt!
När vi kom hem till lunch var jag så trött så trött. Jag somnade på 2 minuter och sov i två timmar.

Jag har varit hos farmor och farfar Kjell och lekt i trädgården med min kusin också. Jag gillar verkligen kusin Alva! Vi badade och jag som älskar vatten stollade i vattenspridaren tills jag hackade tänder. Att stänka vatten på farfar Kjell var jättekul kan du tro.

I förmiddags kom min morfar och hälsade på mig. Han är en kul prick han också. Jag visade honom rörelserna till Honki-Tonki och vi läste bok. När morfar gick ut med pappa för att titta på vår nya bil blev jag så ledsen. Jag kallade på "Moppa" men han fanns inte i något rum här, inte ens på toa. Då grät jag och kallade på honom igen. Ingen "Moppa"! Mamma bar mig ut till garaget och däääär stod han ju, min egen "Moppa" :)

Jag har alltså börjat träffa nära och kära till mamma och pappa så smått och kortare stunder. Det går bra tycker vi alla tre, men vi tar det ännu lugnt och i min takt så jag inte blir stressad och vimsig.




4 kommentarer:

Anonym sa...

Puss på dig Leo!

Anonym sa...

Så underbart, er lille kille är så go!
Anneli

Anonym sa...

Underbart!!!

Eva sa...

Fine Leo! Alva gillar sin kusin oerhört mycket och pratar om honom dagligen. Kortet ni skickade kikas på mycket och "Leo badar" säger hon :)

Kramar