torsdag 25 juli 2013

Öj!=Oj!

A' la Leo:
Asså i dag var de inte riktigt kloka mamma och pappa. De köpte jeans och tröja på 20% till mig. Jag behövde ett par skor också. Jag älskar mina sandaler som mamma och pappa hade med sig till Sydafrika. De känner jag ju igen och när de åker fram vet jag att NU ska vi iväg någonstans. Jag rusar till hallen för att snabbt få på dem. Visst det kommer ju dagar när sandaler kanske inte är de bästa för väderleken men vad vet jag. Sol och värme är det jag känner till. I dag kom det ner något från himlen. Mamma tog ut mig på gräset, jag gnydde och kisade upp, sen kallade jag på pappa och visade honom. Han sa att det var regn! Pi, det gillar jag inte!
Hur som helst fick jag ett par gympaskor som jag gillade. Se så fina de är!

I den affären fanns det även konstiga skålar att ha på huvudet. Pappa tog ner en jättefin med pingviner på. Åhhh, den ville jag ha! Jag grät när han tog av den och sa att vi skulle köpa den och ha när vi cyklar. Vad är det? Jaja, bara jag får ha skålen på mig blir det nog bra.

En gång sedan vi kom hem till Sverige har jag tittat på Tv. Idag blev det andra gången. Vi tittade på Bamse. Han var ganska fin även om jag inte förstod så mycket. Jag tittade lite på de stora och sa - Vi e emmaaa.
Mamma log och sa - Ja Leo, vi är hemma! Alla är hemma!

Förresten, jag äter banan och vindruvor nu. Majs, ärtor och morötter går fint men alltså mamma hade lagt några röda bitar på min tallrik idag. Usch fy....tomat hette det! Akta dig för den otäckingen. Jag sa till henne - De ene gåååå! Pappa tog en bit och sa stt hsn tyvkte det var gott. Det måste vara något fel på deras smaklökar säger jag bara. Jag tog en bit kött och lite potatis på gaffeln i stället. De kan äta sin tomat bäst de vill.








Inga kommentarer: