tisdag 13 augusti 2013

Dagarna går.

Dagarna som passerar blandas med hemmaaktiviteter och småbesök. I fredags hade vi spontanpizzakväll hos vännerna Pommer. Leo är så glad för både M & C, men framförallt M som är äldst tar sig tid och hjälper och visar Leo. Leo fullkomligen strålar och lär sig massor av pojkarna.

Vi var hos min vän Helen och hennes barn och där blev Leo superförälskad i en grävmaskin (lämpligt nog). Den var radiostyrd och rare H lät Leo hållas och lånade ut den. Plötsligt fick lilla N tag i leksaken och Leo blev tokledsen. Han fick snällt vänta på sin tur och fann sig slutligen efter en del surande i det. Då H sedan slog sig och grät gick Leo dit och klappade honom på huvudet och satte grävmaskinen tätt intill H trots att han själv hade leksaken just då. OVÄNTAT! Empati har han den lille :)

Mammas arbetskamrater, mormor, farmor & "farfar" Kjell har vi också träffat och busat med sedan sist.

I skrivande stund är Leo med pappa i verkstaden. Det kan nog vara ett äventyr för dem båda kan jag tro. Undrar hur gossen ser ut då han kommer hem, hihi.

Som ni ser rekommenderar Leo cykelhjälm, solbrillor och rollon om ni ska ut på bravader.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pojkarna avgudar Leo! Måns är mycket stolt som får visa och vara duktig! Du vet hur det kan vara gumman så det är med tårar i ögonen som jag läser se fina orden om mina pojkar! Älskar er alla tre! Kram Jossan

Sandra sa...

Hittade er då jag sökte efter adoptionsbloggar. Grattis till sonen! Hoppas jag får snoka omkring här lite :-) Har själv två barn från sa.