fredag 23 augusti 2013

Fingerfäg, % & SA-kompis.

Försäkringskassan borde ändra sitt system det säger jag bara! Att det ens kan få fungera med ett telefonnummer som man inte kommer fram på under 3 immar och när man väl gör det får man köplats 397, som om man inte har annat att ta hand om (små barn, sjuka barn eller är sjuk själv), när man ringer dem. Att man sedan får reda på att en adoption är annorlunda gör det ju inte roligare. Som om vi inte visste det redan! Ja det blir till att åka in till deras kontor i närliggande ort, ta med hela Leos akt och sedan går jag inte därifrån förrän de har hjälpt mig, alternativt anmält sig till en intern kurs om adoption.
Slutgnällt.

Vi hade stämt träff med Lilly (född i SA) och hennes föräldrar i går. De fina ungarna åkte rutschkana, tittade på fjäderfä, höll varandra i handen, kramades och pussades och åt glass medans föräldrarna utbytte erfarenheter och beundrade sina bruna små ögonstenar. Det är en stor glädje att ha fått kontakt med denna rara familj. Banden finns liksom redan av att man upplevt och kämpat för samma sak. Tack L, E & P för en superdag.

Jag hade klippt ut en annons från en klädkedja där det var 20% på en vara. Jag valde med omsorg men då jag kom fram till kassan för att betala såg expediten med sorgsna ögon på mig och meddelade att den var för gammal. Jag avvaktade med köpet och funderade men NEJ jag klippte ut annonsen ur tidningen för någon dag sedan så det måste stått fel månadsnummer på den.
Leo och jag åt thaibuffé och köpte både fingerfärg och play-dohlera för pengarna i stället. Leo charmade ett äldre par intill (såklart) med att vinka och säga hej. Sedan hade vi ett långt samtal med dem.

Efter middagsvilan tog vi oss bort till badet i byn. De stänger för säsongen på söndag så det gäller att passa på. Våra vänners son Måns var där med fritids men han var just på väg hem. Leo pekade på alla blonda killar under vårt badbesök och undrade om det var Måns.

Både fingerfärg och lera har testats under kvällen. Roligast tyckte Leo att det var när jag målade hans handflator och fotsulor med pensel för att göra avtryck.

Nya ord och uttryck kommer varje dag, hur häftigt som helst vad en tvååring suger åt sig.

Förresten bloggen är uppe i 54 000 sidvyer nu.




Inga kommentarer: