söndag 25 augusti 2013

Helgen som gått.

Helgen har bjudit på fantastiskt sensommarväder. Det har tvättats bilar och kläder, badats i pool och grillats. Hela dagarna har vi varit ute. Själv älskar jag helgen mest på grund av att vi då får äran att tillbringa gemensam tid med sonen. Vi märker på honom att han slappnar av på ett speciellt sätt när vi är hemma alla tre. Vi var ju tätt tillsammans de första två månaderna så det känner han säkert av. Sedan gillar ju även jag när Daniel är ledig förstås.

Farfar och Karin kom på fikabesök och hade med sig ett fint cirkuslektält till Leo. Tack! Han älskar att krypa in och gömma både sig själv och allehanda ting i detta tält.

Första bulan ( tillsammans med oss ), med lite skrubbsår i pannan skaffade gossen sig också under helgen. Bobbycaren kördes rakt ut ur uterummet och ner på plattorna. Jösses vad rädd jag blev av smällen och illvrålet. Lyckligtvis tog det inte så illa.

I dag har det badats och åter badats. Först i Leos lilla pool och sedan i "Bammo" och Kjells. Det var så varmt i solen och mysigt på alla sätt att vi beslöt att äta pizza tillsammans före avslut. Kjell inhandlade en familjepizza som Leo inte var sen att berömma.

Jag har just förbetett hela Leos tjocka akt med alla papper. I morgon tar mormor bussen och möter upp vid försäkringskassans kontor ( utifall det tar tid kan hon gå utanför med Leo) sedan sitter jag där tills de hjälpt mig få rätsida på problemet en hång för alla. Hoppas det lyckas! Kan de inte får de ringa någon bättre vetande. Det är dags nu. Håll tummarna är du gullig.



1 kommentar:

Eva sa...

Håller tummen! Vilket fint tält att busa i :)

Kram