fredag 23 november 2012

+3 & snabbläst bok

Igår hann jag sluta lite tidigt (14:45) och styrde golfen mot uthämtningsstället för Schenkerlevererade postpaket. Jag hade nämligen efter tips i adoptionsvärlden, beställt boken/häftet "Nyfått barn" av Britta Kignell. Britta har tre barn, alla adopterade från Korea. I denna lilla bok berättar hon på ett enkelt och personligt men ack så igenkännande sätt om barnlöshet och adoption. Boken har inte mer än 90 sidor och är i litet format så innan kvällen var över lämnade jag den utlästa boken på nattygsbordet med ett leende på läpparna. Det kan låta märkligt, men det kändes så "skönt" att läsa om parets barnlöshet eftersom Britta satte ord på hur det verkligen känns när man är där och hur deras lugn infann sig i och med det att de beslutade sig för adoption. Vi känner igen oss till punkt och pricka! Boken hade kunnat fylla många, många sidor till enligt mig men det är ju författarens eget beslut så klart. Skönt var det också att läsa om när deras första adoption blev verklighet. Min mamma, Kottes blivande mormor, ville gärna läsa boken och det tror jag kan vara bra. Bra med tanke på att det inte blir jag personligen som berättar för henne hela tiden, utan hon får läsa någon annas tankar och ordval.

Jag ser på AC´s hemsida att det idag anlänt tre barn från Sydafrika! Hittills denna månad är vi nu uppe i 6 st. Det är första gången under de senaste tre åren, kanske någonsin det vet jag inte. Det betyder att räknaren står på 16 och ca22 är beräknade detta år. De par som ska få resa före jul är kontaktade. Abba Adoptions har sedan julledigt en månad ca. Fortfarande kan BB (barnbesked) komma, men de paren reser efter jul. Ännu är det alldeles för tidigt för oss att vänta BB, men det gynnar ju oss ändå så klart. desto fler som kommer hem, desto närmre målet kommer ju vi =)

PS! Tack till "Stor kram" =) (vem du nu än är)

Inga kommentarer: