fredag 16 november 2012

Månadens sak (november 2012).

Månadens sak till "Kotte" kan äntligen läggas ut på bloggen!
Idag passerade vi tre månader, alltid något :)
Vi gillade motivet på denna tallrik med tillhörande mugg och bestick. Det gäller att ha genusperspektivet påkopplat då man fixar dessa månadssaker, vilket redan kan vara lite svårt faktiskt.

Kan ni se "Kotte" använda dessa? Det kan knappast vi.

Idag kom äntligen 3 Sydafrikafödda barn hem till Sverige och sin familj. Ja, ni läste rätt! De är en syskontrio. Stort grattis till er vem ni nu än är! Varje gång ett barn anländer hit, känns det som att vi kommer ett steg närmre. Ett steg närmre Sydafrikaresan, ett steg närmre "Kotte/arna", ett steg närmre det ofattbara, ett steg närmre en familj, ett steg närmre allt det som så många andra tar för givet... nattande, förskola, kramar, mat på golvet, gråt, trots, lekplatser, fingerfärg, att bygga sandslott, vakna nätter, skridskoåkning, oro, kärlek, omhändertagande, en anledning att ha tomte till jul, fira fars dag, höra/se framsteg... OCH att bli kallad mamma och pappa.

5 kommentarer:

Lotta sa...

Åh vad fint skrivet gumman❤längtar så efter att ni ska få ha dom här "vardagsbestyren" och bli kallade mamma och pappa❤ min sjukdom är tärande och slitsam, både psykiskt och fysiskt, men glädjen och hoppet jag känner när jag tänker på att detta underverk verkligen ska bli av, skänker såå mycket lycka, ett ljus i det stundtals jobbiga mörkret kan man säga! Jätte söt månads-sak, som kommer att komma väl till pass!! P&K och hoppas ni får en toppenhelg❤

Kjellemannen sa...

Ni vet att Tomten finns på Pilagatan.

Eva sa...

Sååå gullig månadssak! Nej man ska aldrig ta något för givet, så är det bara och varje dag är jag tacksam över att vi fått vår underbara Alva, även om det stundtals är tufft med vakna nätter =) Snart är ju minsann även ni mitt uppe i allt det där ni skrev! <3 Det är ju så rysligt spännande och underbart alltihop och oavsett om man är "Sydafrika-på-smällen" eller har en bebis i magen så är ju längtan och väntan en gemensam nämnare. Jag längtar med er och den magiska känslan när ni har er dotter/son eller både och unnar jag er så förbaskat mycket ska ni veta!! Ni kommer bli så grymma föräldrar och jag har sagt det förr, lyckliga blir de(t) barn som får kalla er mamma och pappa.

<3

P&K
Eva

Anonym sa...

Jenny läste på fb att en annan familj fick besked i går att en 11 mån gammal flicka ska hämtas hem från Sydafrika. Hoppas er/era kommer snart.
Anneli

Anonym sa...

Får tårar i ögonen när jag läser. Snart är ni där! Varje dag är ett steg närmre er dröm! Puss och kram Jossan