lördag 3 november 2012

Tigerpasta, juldofter & V.Sten.

De dagar som passerat sedan förra inlägget har fyllts med frukostbesök hos töserna Pommer/Torstensson, start av examinationsuppgift C och middagsbjudning. Daniel har jobbat och just i detta nu sysselsätter han sig med sitt moppeprojekt.
Igår kväll fick vi då äntligen till en träff med fam. Lindgren. Sist vi skulle ses hade Daniel halsfluss och lille Hampus hade feber, vilket gjorde att vi tyvärr fick avboka. Kvällen avslutades med att Hamups övervann sin rädsla och slutligen vågade klappa Gittan. Det var så härligt att se hans stolta leende :) Kolla in den coola tigerpastan vi fick tillsammans med citronpesto!



Ni vet ju att jag (Jenny) älskar Yankee candles vaxkakor till aromabrännare och nu kunde jag inte hålla mig längre då jag befann mig i närheten av den butik jag brukar handla dessa i. Jodå, juldofterna hade kommit och doftade så gott så gott. Det slank ner 4 st i påsen med hem.

Jag har med viss sorg tagit farväl av Marie Ljungstedt för denna gång för att starta bekantskap med Viveca Sten. Jag har testat denna författare en gång förut och hoppas att hon håller måttet och spänningen vid liv åter en gång.

I kväll är det Halloweenmaskerad som står för dörren. Bildbevis kommer i morgon, men vi kan väl säga så mycket som att jag troligen inte ens kommer att våga dansa med min man.... KUL ska det bli i alla fall, I love maskerader. Folk släpper liksom oftast loss redan från start tycker jag.

Ha en skön Alla helgons helg alla där ute!
Nu måste jag försöka leta efter min inspiration här någonstans så att den där examinationsuppgiften går framåt i alla fall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli såååå kul ikväll!!! Puss Jossan