fredag 9 november 2012

Fredag

Då var det då äntligen fredag och tid för lite soffhäng. Daniel utbrast " OOOOOhh, vaniljetågan ligger så tjock härinne, så det tåras i ögonen" haha aromabrännaren med strawberry buttercream vaxkakan har varit tänd i ganska många timmar som ni förstår.

Vi beställde godisboxen och skickade dem till två killar inom familjekretsen som kämpat så bra i skolan och som förstår att det är viktigt. En av dem har dyslexi och får som ni förstår lägga ner 100 gånger mer tid än någon utan dessa svårigheter. Hur som helst så har killen nått målen i alla ämnen denna termin, vilket naturligtvis måste belönas. Tydligen blev de glada och överraskade båda två för vi fick så fina tackmeddelanden i kväll. Fortsätt kämpa killar! Övning ger färdighet!

Vi tittar just nu på x-factor och har samma tydliga åsikter över vilka som bör få gå vidare och inte.

Idag gjorde jag en testgrej då mina ettor skulle skriva på sina datorer, och lät dem skriva en och en med talsyntesen på i hörlurarna till skillnad mot i sina skrivarpar som vi alltid annars gör. Det blev 18 datorer, 18 7åringar och en ENORM elevaktivitet och arbetsro. Jag var faktiskt inte riktigt beredd på detta. utan hade förberett mig på ett smärre kaosartat dilemma men icke. Det är möjligt att så blir fallet en annan gång, men just denna gång gick det superbra och då glädjs jag för denna gång.

Nu ett glas julmust, livets dryck! Sköt om er.

Inga kommentarer: