onsdag 12 februari 2014

Eckar daj mamma, mycke!

Åh, älskade barnet mitt! När jag efter att ha försökt få dig att somna om i nästan två timmar i denna morgons gryning och slutligen lyckats, ja då var allt det som bortblåst då hörde orden:
-Emorron mamma, emorron! Eckar daj mamma, mycke! (Godmorgon mamma, godmorgon! Älskar dig mamma, mycket!)
Små varma händer sökte min kind och sedan min hand.
- Leo hålla mammasch hand!
Jag bara smälte som snön i vårsolen. What a boy!

När vi i måndags besökte mormor och hon gjort en liten men mycket uppskattad teater om trollmor och hennes ungar kom vi sedan till att börja sjunga några sånger. Jag började på en som vi ofta sjunger på minisången. Leo har aldrig sjungit med i någon sång utan endast klämt i med egna nonsensord till sina egna påhittade melodier. "Lille Katt" har han gett sig på förstås och flera av orden hamnar på rätt ställe. Ända tills han sjunger "lille höna...". Såvitt jag vet är hönan inte med i den sången men men :) Hur som helst...jag började
"Klappa, vinka
Klappa, vinka
Klappa nu, vinka nu
Alla händer dansar, alla händer dansar
Upp o ner, upo o ner"

Tårkanalerna fylldes till brädden av glädjetårar då jag hörde Leos ljuvliga lilla stämma sjunga med i vart enda ord samtidigt som han gjorde rörelserna.

Min kollega Tina kom på frukostfika och rätt som det var hade Leo placerat Tina i myshörnan med en bok som han ville höra. Tina uppfyllde naturligtvis hans önskan. De var så söta så där de krupit upp i kuddhörnan.

Biblioteket fick sig ett nytt besök av vår bokälskande påg idag. Han lade själv upp sina återlämningsböcker på disken och sa - Tack för lånet. Det blev åtta gånger eftersom han endast fick tag i en bok i taget ur påsen.

Vi fick mail från den finska familj som var med oss på vår 1, 5 dygns resa för att möta våra söner. Åh, vad glad jag blev. Vi har inte hörts sedan i SA och då var det de som fick min mailadress. Vi hade vid det tillfället inte vare sig papper att skriva på eller mobil så jag trodde nog aldrig att de skulle höra av sig. Jag ser lille Lauri och förväntansfulla storasyster Sofia (född i Etiopien) framför mig, deras gulliga föräldrar likaså :)


Inga kommentarer: