torsdag 27 februari 2014

Vardagarna v.9

Det kom ett kort till Leo från mormor:

Leo drar med sitt lilla finger under orden och "läser" -Leo mormo älkar daj. Momo glad Leo.

Det kom en bukett och en överraskning till Jenny från svärmor och Kjell:



 Japp, jag ska ju fylla år inom kort, mycket kort men bestämde mig för att skippa kalas i år. Ändå blev jag som sagt glatt överraskad när jag oväntat blev uppvaktad i veckan :)

Jag var på Me and I klädparty och köpte nedanstående så att Leo kan hänga med faster Lottas sambo Chrille på "folkavagns/bubble-träffar i sommar ;)




Vi tillbringade en eftermiddag på "plaschen".


Vi tittade på filmen "Nils Karlsson pyssling". Leo vill se den i morgon igen. Det var det sista han bad om innan han somnade ikväll. -Leo titta hewe. Titta pyschling?


Vi sjöng på minisången där Leo avslutade med att säga "Tack å mycke, Ja kommer baka!"

Vi fick besök av mamma/mormor. Jag städade och mormor och Leo var ute.

Leo fick lektid med farmor, så att mamma Jenny äntligen fick håret klippt.

Leo och pappa Daniel testkörde hjulgrävaren som nyligen införskaffats på mannens arbetsplats. Leo var mest eld och lågor över att ha fått några stenar av Billie. Han höll dem hårt i handen och rusade in till mig i soffan och berättade om att Billie var snäll och att han tyckte om henne.

Nyss skulle sonen upp ur sängen för ett toalettbesök (fejk). Han tog mig i hand när jag tog av pyjamasen och sa -Tack å hjälpen! haha. Gullunge!
Med hopp om en natt utan urbota tidigt uppvaknande och blöjläckage, det var ett tag sedan nu.

Sov gott där ute i cyberrymden!

PS! Ännu har det inte kommit hem någon familj med Sydafrikafött barn i år. Jag håller mina tummar för alla er som väntar och lite extra då för er som tagit kontakt med oss via bloggen. Jag håller även en tumme extra hårt för paret P & M som väntar barn från Ungern. Jag tänker ofta på er ska ni veta!

Inga kommentarer: