tisdag 4 december 2012

Gratisdeg, tidning & läxkommentar.

I veckans Citygross matkasse fann vi till vår förvåning en gratis pepparkaksdeg, tackar allra mjukast för det :) Enligt säker källa ska bagarna ha tillverkat 1,7 ton pepparkaksdeg!! I helgen kanske denna deg blir till en pepparkakslykta rentav, det återstår att se.

Nr 6 av årets "Att adoptera" låg i lådan då vi kom hem. I detta nummer finns en artikel om Sydafrika som vi kommer att läsa med lupp under kvällen. Just denna familj har fått träffa barnets biologiska mamma. Känslostormen som jag redan i förväg vet kommer att skölja över mig då jag läser om detta möte väntar jag med tills jag krupit uppit upp i soffan och gjort mig så beredd jag nu kan. Sedan överlämnar jag tidningen till Daniel så att vi kan diskutera efteråt.

En av mina elever var så lurig idag då h*n undrade om jag sett den inlämnade matteuppgiften? När jag svarade att jag inte hunnit titta på dem än log eleven med hela ansiktet och sa "Men gör det! Jag har skrivit något till dig på min läxa." Blir man glad eller blir man glad?  Ja, det finns ju inget annat än att gå runt leendes efter en sådan upptäckt, eller hur?

Inga kommentarer: