söndag 22 september 2013

Bad, kalas & lek.

I fredags for Leo och jag till badhuset och gottade oss i den 60 cm djupa varmvattenbassängen. Leo var lite avvaktande till en början och tyckte att det var "Mye, mye polk" i bassängen. Efter några minuter begav han sig på egen hand i väg mot barnen han kände. Då vi fikade sa Leo "Badda" och jag förklarade att jag skulle dricka lite kaffe först. Jag förväntade mig inget svar från honom då jag kontrade med "Vem ska du då bada med?" Leo tittade sig runt bland oss 6 pers som satt vid bordet, upptäckte att Måns inte var där och rynkade pannan på sitt lilla Leovis och svarade frågande "Måns?" Kloka lilla unge... Ja det var ju klart att han fick bada med Måns.
Väl torkad och insmord i omklädningsrummet efter ett par timmar i värmen, hann jag vända ryggen till och vips hade Leo rusat in i duschrummet och stod med strålarna rinnande över hela sig. Arg som ett bi var han (hungrig och trött) och vrålade, då jag bar ut honom därifrån.

På kvällen bad han för första gången om att få "sawa" och att han behövde "popo" (nr2 på toaletten). Tänk vilken lycka om det kunde hända snart igen ;)

Under lördagen var vi på två kalasfiranden. Det ena var brunch på Vasatorp för att fira Moppa. Leo åt i och för sig bara vindruvor och drack lite juice. Ännu är det för mycket intryck för att han alltid ska vilja äta inför publik. Helt plötsligt sa han "Glad, ja glad!" "Moppa glad?" haha mitt i prick.
Sedan for vi hem så att Leo kunde äta och sova lite innan vi begav oss på kalas till Björnstorp. Att se kusin Alva och Leo skratta tillsammans så att de kiknade var verkligen värmande i hjärtat.

Ett fång röda rosor har jag minsann fått av maken (det är mycket ovanligt måste jag säga). Jag jobbade mitt emot en blomsteraffär sa han när jag frågade vad detta kunde bero på. Haha ja ärlighet varar längst. Jag är imponerad att tänkte på det överhuvudtaget.

När vi lagade middag idag lekte Leo med några bilar på golvet. Helt plötsligt tittade han upp och sa "E de midda?" Här lär vi oss i en flygande fläng minst sagt!

Jag tyckte att jag behövde en ny plånbok. Eller vad säger ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Skrattar och blir varm i hjärtat när jag läser! Kram Jossan