söndag 1 september 2013

Leos helginlägg

Oboj vilken kul och mysig helg jag haft. I fredags när pappa kom hem från jobb sa de att vi skulle köra till skogen. Vad var nu det igen? De har ju visat mig för ett tag sedan. När vi kom dit mindes jag ju - Mye mye tääd! , sa jag och mamma instämde och tyckte jag var duktig. När pappa öppnade bagageluckan på bilen och tog fram ryggsäcken som jag åkte i när vi var i Sydafika, blev jag alldeles till mig. Tänk va! , den var med till skogen. Jag ville INTE börja med att gå själv som pappa föreslog trots att jag hade mina favoritskodon på fötterna, mina gummistövlar. Nope, lite läskigt var det också där inne bland alla träd. Vi övade på några ord. Mest blad. Så svårt det är att skilja från hahaha glad, men efter en stund gick det ganska bra. Bär vet jag vad det är och vi hittade några sådana blå också. När vi körde hem beställde vi thaimat. Stekt ris mmm gott! Mamma och jag väntade och väntade i bilen så till slut kallade jag - Pappa hoho kom, kom hä bile! Mamma sa att det var många ord på en gång och log.

Dagen efter kom min kusin Alva och min farbror för att göra en utflykt till djuren. Skånes djurpark hette det visst. Åh, säl och björn var fina. Alva och jag matade "musarna" men mamma sa att de hette marsvin. Alva och jag sa musar i alla fall ;)När vi kom till hästen ville min kusin rida på "lillegubben" som hon sa att den hette. Jag blev så orolig och kallade på henne -Naj naj Alba ene lillegubbe!! Puuh, vad lättad jag blev när hon kom tillbaka men hon var lite ledsen och jag tror att gärna velat sitta på den men blev lite rädd för det stora djuret.

Idag for vi ut och in ur bilen flera gånger. Kaminskydd, blommor, mat, lampa och så äta. Jag tyckte de var galna men höll god min.
Det sista jag sa när jag somnade var -Mamma e emma, pappa e emma, Nunno e emma. Alla e emma!

Inga kommentarer: