måndag 9 december 2013

Snö, plåster, 20% & möss.

Årets första och Leos livs första snö har fallit, uppskattats och regnat bort. Allt inom loppet av 2 dagar. Hur som helst, kul var det i alla fall så länge det varade. Leos första kommentar var -Titta pappa, regnar! När vi förklarade att det var snö och kallt ville han ut. Att smaka på snön var det bästa, tätt följt av att åka snowracer och bygga snögubbe. Det var så kul att när vi var tvungna att gå in, dels av att regnet vätt ner oss totalt och dels av hunger, skrek och grät Leo hysteriskt i minst tio minuter. Han har en vilja av stål våran grabb!
Hoppas på mer snö i vinter. Andra år har jag inte brytt mig så mycket mer än att det är vackert med snö men nu har vi ju en anledning till att vara ute och busa i den och allt känns bara så mycket mer meningsfullt och roligt.

Leo skadade sitt lilla finger idag och blev så ledsen så ledsen. Hans första plåster kom på och allt var frid och fröjd...nästan. "Leo e lessen" sa han dock ett tiotal gånger och tittade på plåstret på sitt lilla finger.

Jag sålde ju en del av Leos kläder som tyvärr blivit för små (och även några av mina egna som jag knappast använt) på vår mammaloppis. Det sammantaget med två kuponger på vardera 20% gjorde att Leo fick ett nytt set kläder "gratis". Jag har spanat in jeansen med stjärnor på en tid och blev så glad att just de fanns kvar i rätt storlek. Naturligtvis måste vi ju då matcha med en stjärntröja ;)

 

Vi har tydligen möss i köksskåpen. Ganska stora sådana...

Ps! I förra veckan kom det hem 2 sydafrikafödda barn med sina nya familjer. Nu är antalet uppe i 24 barn, vilket är två mer än vad Abba meddelade tidigare under året :) Jag vill ju hoppas och tro på 2-3 stycken till, året är ju inte slut än! Håll tummarna för alla väntande du med, please!

Nelson Mandela har ju som bekant tyvärr lämnat jordelivet och jag måste säga att det känns märkligt att se just de platserna vi besökte i somras på TV. Vi minns det som igår när han fördes till sjukhuset i Pretoria och varje radiosändning rapporterade om läget. Vi tände ett ljus här hemma och tog fram Leos Sydafrikaflagga för att hedra hans minne. Vilken fantastisk man och ledare du var! Vilket mod!

Inga kommentarer: