fredag 7 mars 2014

Grönsaker, bussar och gåva.


Biblioteket i byn hade sagostund i onsdags. Vi spatserade dit och passade även på att låna ett gäng nya böcker. Sedan låtsasfiskade vi såklart i vår totalt uppgrävda så kallade trädgård. Just nu undrar man ju om det någonsin kommer att bli som vi planerat där ute. Jag har ju en man som kan gräva och schakta så jag känner mig relativt lugn ändå, haha. Det där med att låtsasfiska gör vi här hemma flera gånger om dagen. Leo tar vad som finns till hands som fiskespö. Det kan vara en visp, en pinne eller en diskborste och fångar en osynlig "tonn tonn fishk".

Glädjande nog har sonen börjat testa på andra sorters grönsaker än bara ärtor och majs. Kött o grönskssoppa slank ner tillsammans med  en bit tunnknäcke. Broccoli gick sisådär men men...vi ger inte upp. Innan maten är det trevligt att läsa lite ur en bok som ni ser.

Ytterligare några klädesplagg kom på posten idag. Företaget är Me and I och plaggen är i superbra kvalitet och glada färger. Leo föll pladask för den knallgula tröjan med folkvagnsbussar på. Mamma och pappa likaså. Leo klär ju i färgglada kläder, ingen tvekan.

Själv har jag varit ute på galej två kvällar i rad nu
Först var det middag med kollegorna för att fira Elna och sedan var jag hembjuden till gulliga Camilla, även av mig kallad "Mette-Marit" hihi (jag vet att du läser). Vi har inte setts på evigheter men vi tar alltid vid där vi slutade senast och snacket kommer igång at once. Vi är lika glada för att prata bägge två, så ni förstår nog, hihi. Hur som helst fick vi underbart passande presenter. Jag blev både överraskad och rörd. Barnböcker, en berlock med texten "My boy" och ett fantastiskt litet kort där storken kommer med en liten "kärkommen". 
Tack snälla! Jenny=glad.

Leo och jag är just hemkomna från bilbesiktningen. Det var ju så mycket att hålla koll på där. Bilen var uppe i taket och ormen i taket var läskig men vis av erfarenheten avslutsde Leo besöket med orden - Tack å mycke. De e baa! Ormen ente fali.

Inga kommentarer: