måndag 10 mars 2014

Leo snackar.

Idag var mamma hos den där tandläkaren igen, så mormor och jag lekte så länge. Först var vi i parken där mormor bor. Jag träffade två äldre killar som mormor kramade om. Det var konstigt tyckte jag. Sedan sprang jag själv bort till klätterställningen där de lekte. De hjälpte mig och var hur bussiga som helst.
Sedan blåste mormor såpbubblor som jag jagade. Wiiiiii!


När mamma kom tillbaka lekte vi kurragömma i mormors lägenhet. Mormor sa "pip" och så skulle jag hitta henne. Jag blev lika glad varje gång och tjöt av skratt. Inte för att jag fattade galoppen riktigt i början så mamma fick stötta mig. Jag kontrollerade mormors senaste gömställe vid varje ny omgång, innan jag letade på nytt.

I eftermiddag har jag haft kalsonger och byxor på mig i sex timnar utan att kissa på golvet en endaste gång. Jag är mycket stolt! Mina föräldrar likaså såklart. Visserligen påminde de mig med jämna mellanrum, men det tycker jag bara är bra.

Jag älskar att sjunga. Det är bara det att det är ju så himla knepiga och gammaldags ord i många av visorna jag vill kunna. Hoho, helgdagsrock, fjärran lockar du min syn, han är inte varlig...jag fattar inte men klämmer i med ljudhärmanden som någotsånär påminner om det som mamma eller mina cd-skivor sjunger. Det finns ju som tur är lite modernare texter också, annars vete hundan om jag inte gett upp.

Inga kommentarer: