måndag 3 mars 2014

Leos inlägg.

I natt sov jag utan uppvaknande till 6:50. Mammas såg så utvilad och nöjd ut så. Hon sa det också faktiskt. Jag ska försöka fortsätta med det. Det är ändå inget kul att ligga vaken i sådär 1, 5-2 timmar mitt i natten. Man får inte gå upp och titta på "Ko" (Mamma Mu), hur mycket man än vill.

Idag sa mamma att vi skulle köra och köpa en vindfleecejacka som jag kan ha till våren. Jag provade en röd och jag berättade för mamma att jag tyckte om den. Hon köpte den till mig. Vi fick ganska bra rabatt på den eftersom just det exemplaret saknade knappar för att kunna fästa ihop den med en skaljacka. Det tänker vi inte göra ändå så det så.
Vi köpte också ett par nya solglasögon till mig. Jag hade likadana blå i fjol men jag slet ut dem. Man vill ju skydda sina ögon i sommar. Mina stora fina blir så lätt tårfyllda i solen.
Kolla så cool jag blev!


På eftermiddagen cyklade vi till "öppna verksamheten". Där var inte några av de barn jag känner så jag höll mig lite för mig själv. När jag såg en äldre flicka gå på styltor, ville jag testa. Det var svårt i början men mamma hjälpte mig och förklarade att man måste sträcka snörena och flytta fötterna växelvis. Jag fixade det även om jag tog mig fram med små små myrsteg. Mamma var imponerad. Hon som trodde jag var för ung och inte motoriskt skulle klara det. Tji fick hon!

När vi kom hem fanns det ett försenat födelsedagskort till mamna i lådan. Hon blev jätteglad. Jag kunde inte läsa vad det stod men jag tror nog att jag vet vem som skickat det till henne ;)

Inga kommentarer: