lördag 30 mars 2013

Långfredag/påskafton 2013.

Efter flera nätters onda drömmar, var jag ganska så mör och påsig under ögonen under förmiddagen. En dusch och ett besök hos svärmor och Kjelle, där lilla Alva befann sig gjorde susen. Vi hade köpt ett påskägg till tösabiten och eftersom skor i alla dess former är henner absoluta favorit kan ni tänka er glädjen över dessa små lejon.


Planen var att vi var ett gäng som skulle ses på kvällen hos en av  de andra familjerna, men dessvärre insjuknade ett av barnen så det fick ställas in. Daniel och jag beslutade att de av oss andra som var friska kunde ses hos oss ändå, alla var ju inställda på lite påskmys. Ett barn till, i en av de andra familjerna, insjuknade också så kvällen slutade med att vi dukade runt vårt 4 personersbord. Synd att planerna ändrades och att manfallet var så stort, men sjukdommar rår man ju inte på direkt. Vi andra hade en  mysig kväll med god mat och friskt vin, en spelduell *2 och provsittning av bil. Okej, okej skönt att Daniel får rätt i val av nästa bil. Något måtte varit galet då vi provsatt på bilfirma. Denna var ju inte trång :) Innan vi släckte ner i huset sa Daniel med ett leende "- Åh, vad jag blev glad att du tyckte platsen i bilen var okej! Det är ju min favorit, så är det bara.
Då är vi överens om "Kotte/arbil!"


Idag påskafton är Daniel hos sin bror och bygger ett förråd. Själv har jag skrivit några skuggningsprotokoll (jobb) och nu tänker jag brygga mig en kopp Fortisso Lungo (javisst!) med varm skummad mjölk och gosa lite med Gittan. Resten av dagen blir lugn som en filbunke.

I morgon påskdagen kommer pappa Tommy på förmiddagen och sedan blir det syskonsamling på Daniels sida. Kul att även Stockholmarna tittar ner :)

Fortsatt GLAD PÅSK!

1 kommentar:

Anna sa...

Glad påsk! Jobbigt med drömmarna...