onsdag 6 mars 2013

Fynd & favvotidning.

Efter att ha "checkat" ut från jobb kl.16:12, styrde jag kosan mot ett shoppingcenter för att fixa en present till min mamma som fyller år i nästa vecka. Jag fann en jättefin passande sak som jag ju dessvärre inte kan visa Er här med risk för att hon ser den. Man vet ju aldrig för även om hon inte har någon dator eller telefon med internet brukar hon passa på att kolla in här på bloggen när hon besöker någon väninna som innehar den tekniken.
En liten  supersöt miniväska att ha telefonen i köpte jag åt mig själv. Ja, den lilla ljuvliga saken är till för andra ändamål egentligen men...uppfinningsrik får man vara. Ett par Espritjeans som satt perfekt och var nedsatta med 50% visade sig vid kassan vara nedsatta ytterligare 30%, så det blev 210 kr för dem, JATACK!
På Bites&Bottles kunde jag inte motstå de försvinnande goda lakritsarna med syrlig passionsfruktsöverdrag. En sådan och sötsuget stillas med en gång. Mmmmm så goda och så speciella. I like!
Då jag tog en lov in om Akademibokhandeln, kom jag på mig själv med att le stort då jag såg hyllan med böcker markerade med "För föräldrar". Där stod den, i fyra exemplar till och med =) Den nyutkomna boken "Fantastiska jag" som du kan se under Månadens sak i februari. Kanske det lönade sig att fråga efter böcker för adopterade och deras föräldrar trots allt? Det var ju i den affärskedjan jag förhörde mig då det inte fanns något sist. Brrrra, man är inte sämre än att man kan ändra sig alltså.

När jag var på Ullared för två veckor sedan och köpte väskan jag tidigare visat i bild betalde jag 169 kr för den. I dag såg jag EXAKT samma väska, eller ja en likadan, för 379 kr. Jisses, där ser man!

Nu steg mannen i huset innanför dörren. Ett besök hos sin syster innan hemfärd hade det blivit. För mig och kanske även för Daniel är det dags för lusläsning av favvotidningen "Att adoptera" som låg så fint i lådan och väntade då vi kom hem.

Inga kommentarer: