söndag 3 mars 2013

Lördag 2/3-13.


Lördagen bjöd på mulet trist väder och det var med stor glädje vi tog emot inbjudan till Alva och hennes föräldrar på Planteringsvägen. Vi bjöds på smarrig supé och gullungen visade sig från sin som vanligt allra mest charmanta sida. Det var "Doddoou" och "Nenne" för hela slanten men mest "Doddoou" såklart. Att inhalera 2*8 andetag i astmaapparaten var något som Alva trots sina ynka 21 månaders ålder stolt visade upp samtidigt som hon tillsammans med sin mamma räknade andetagen. Jag är imponerad!
Naturligtvis kollade vi den fjärde deltävlingen av årets melodifestival på TV´n. Anton Ewald tog sig till final efter duell i andra chansen och jag måste säga att den grabben vet var han varje cell i sin dansanta nittinåriga kropp. Det var kul att se en ny typ av dans på scengolvet och efter att ha sett bidraget ytterligare en gång tror jag att övriga Europa (åtminstone småtöserna och Jag) kan komma att ta Anton till sina hjärtan i Eurovision 2013 i globen. Vem som är rätt artist att vinna finalen låter jag vara osagt. Jag vill bara genom inlägget hedra Antons framträdande.
 
 
Klicka på länken för att se bidraget.
                   http://www.youtube.com/watch?v=Rjn0qFHUNfw&feature=player_detailpage

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig lördag! Har haft dåligt samvete för vår inställda träff. Kram Jossan

Unknown sa...

Ha inte det Jossan. Kaffehurran kan startas en annan dag. Kram