måndag 25 mars 2013

+1 & En bra dag trots hetsk start.

Dagen är egentligen redan inarbetad men då jag (Jenny) har 130 skriftliga omdömen och 36 IUPér att skriva har hela dagen gått åt till det och jag ser ännu inte minsta lilla ljus i tunneln. En slitig start på lov/semesterveckan alltså och jag funderar allvarligt på att fortsätta halva natten efter favortitprogrammet Dicte.
Som sagt en "tradig" start men... jodå när jag loggade in och kikade hade minsann en av kottarna som väntats hem från SA kommit i helgen.

21-1=20 kvar av kvoten.
Antal hemkomna under året : 2 av 22 beräknade.
YES! Välkommen till Sverige och din nya familj, vem du nu än är.

Dessutom fick vi besked om att ett par av våra vänner skänkt vår adoption en slant =)
TACK för det raringar!
Vi blev så glada och tacksamma. Det kom i rätt läge nu när vi varit lite deppiga här hemma.

Ta Er en våffla idag på Marie bebådelsedag, även kallad våffeldagen efter vårfrudagen om det sägs snabbt och slarvigt. Vi hoppar över den och tar en hembakad nutellamuffins och en kopp java i TVsoffan.

Sköt om Er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mmmm, nutella! Du vet vad jag tycker! Vet att det är tungt nu men för varje sekund kommer målet närmre. Snart sitter ni på planet hem med ert lilla hjärta! Puss och kram Jossan