torsdag 7 mars 2013

33cl, eternal gratitude, kaffe & hinderbana.

Vi skrattade så gott som sönder oss i gå,r då en meny från ett lokalt nyöppnat ställe damp ner i lådan. Ursäkta alla som möjligen kan ta illa vid sig av detta, men vi tror inte att vi har läsare här som varit med och utformat menyn, i så fall bjuder vi på det. Alltså första reaktionen är att 33cl ingår. 33cl vadå för något? Rioja? jägermeister? mjölk? mer? läsk? martini? starköl? Sedan kan man få tallriker med Kycklig eller Köt, bagutter eller möjligen skivad entrecote med ris. Huuuu, vilken smaksensation! Snälla ni, fanns det ändå ingen som kunde korrekturläsa foldern innan utskick? Kul hade vi i alla fall och det var gratis =)

Ibland bör man tydligen öppna sitt fack på jobb med nyckeln och inte enbart sticka in handen i den 5cm höga öppningen och ta för givet att det endast är samma läromedelskatalog som ligger där dag efter dag. Jag fick en hint och en fråga om ifall jag kollat mitt fack på senaste tiden. Ääähhh näää, inte på annat sätt än jag just beskrivit. I morse var jag noga med att öppna med nyckel och minsann låg där ett 200g mjölkchoklad med texten "With eternal gratitude". Jag vet vem som lagt dit det ju. Personen som frågade om jag kollat facket och jag har nämligen skojjat om tjänster och gentjänster och nu tyckte hon att det var dags för lite gentjänster, hihi. Det tackar jag allra mjukast för. Den behövdes!

Nu kan vi dricka gott kaffe här hemma igen. Det är nog ett helt år sedan vi köpte nya nespressopluppar men nu finns de på sin plats. Blir du sugen, hör av dig!

Före läggdags igår bad Daniel mig att om möjligt plocka undan hinderbanan i köket. Hahaha, min dator laddar ur så snabbt att sladden behöver vara i kontakten så gott som jämt och han var inte intresserad av att få snubbeltråden om anklarna och slå pannan i golvet klockan 4:50. Attans att han kom på mig ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Provar gärna en kopp en dag! Kram