lördag 23 mars 2013

Tomas Ledin-show.

Tomas Ledin är verkligen en av de sångare och musiker jag kommer att tänka på direkt då jag tänker på svenska artister. Det jag gillar med ledin är att hans texter handlar om känslor, kärlek och livet. Jag kan ju förstå att hans föräldrar som rektor och lärarinna inte såg med så blida ögon på stackars Tomas då han gjorde klart för dem att han skulle hoppa av gymnasiet och bli som han sa rockmusiker och söka lyckan i USA. En nysriven låt/vals tillägnad hans farmor var så gripande att jag nästan blev tårögd. "Är du oäten onge? kom hit kom hit, är du okammad onge? kom hit kom hit är du okramad onge kom hit kom hit!" var strofer som sitter kvar i min hjärna även idag, dagen efter det att mamma och jag varit och sett hans show.
Efter sisådär en timme rev han loss och att vara 61 år och kunna få igång en publik på det sättet, jag är djupt imponerad av denna man.
Slutbetyget blir alltså med beröm godkänt!
 
 
 
I veckan kom skattebeskedet by the way, tack för det! Lite extra slantar välkomna till sommaren blir brrrra det :) huset ska ju målas om inget annat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter som en underbar kväll!