torsdag 28 mars 2013

Shopping & lakritsmandelägg.

Daniel är glad som en speleman idag. Hittade både finfin jacka och skor. Jag gillar när han har kläder i starkare kulörter och log för mig själv då han raskt tog tag i denna röda läckerhet från Bondelid och dissade en likadan i blått.


I eftermiddags for jag och handlade i en matbutik när mannen tog tag i stryktvätten, som för övrigt är bland det absolut "tradigaste" jag vet. Väl framme på matbutikens parkering insåg jag mitt fatala misstag av val av syssla. Parkeringen var som vi skåningar säger "knögafull" och jag lyckades till sist få en plats lääääängst bort på kullen. Betyget att skärtorsdagshandla klockan 16 blir detsamma som att leka leken hela havet stormar. Stirrigt, svettigt, rörigt OCH trångt med andra ord. Till slut kom jag då hem, till nybryggt kaffe tillika mmmmm. Hela havet stormartankarna var helt plötsligt ett stilla hav med en svag, svag bris av Zoegas mellanrost. Lovely!
Jag sprättade snabbt upp påsen med nyheten mandelägg med lakrits. DET skulle jag nog inte gjort. De är så försvinnande lena och goda kan du tro. Jaha, den påsen kommer att vara slut innan uret slagit 22:00 that´s for sure!

Nu är fräknarna målade, Gittans päls svartfärgad, kvasten polerad och insmörjd med flygsalva. Ooooooo det blev visst lite mycket som du ser, jag tog lite extra eftersom tidtabellen var knapp!


                                                             Vi ses på Blåkulla i kväll.


Inga kommentarer: