fredag 28 juni 2013

Namnsdag, en månad och åsna på vinden.

Inlägg från Leo himself:
Idag är det min namnsdag minsann. Jag fick två namnsdagskort och ett välkommenkort i brevlådan idag. Det låg några brev där från vårdcentral och tandvård också. Min mamma log och sa att jag fick mer post än mamma och pappa tillsammans.

Jag har varit tillsammans med mina föräldrar i exakt en månad nu. Dagen då vi fick varandra minns vi med lite omtumlande känslor alla tre. Jag känner mig så "stollig", småbusig, fnittrig, bestämd och nyfiken tillsammans med mamma och pappa. Jag har lärt mig så mycket men allt kan jag inte riktigt förmedla till dem, men jag märker att de ser att jag förstår en del av det de menar nu. De pratar ju så konstigt bara. Jag visade mamma att jag förstod vad hon menade när vi gick till affären och hon sa att vi skulle köpa mat. Jag låtsasåt med handen mot munnen. Mamma log, jag skrattade.

Vi har förstås en åsna på vinden...tror jag? Ja alltså när vi tittar i mina böcker säger mamma och pappa en massa konstiga ord. En del har jag ju fattat så klart. Katt-mjau till exempel, hallå jag är väl inte dum heller. Vov-vov kan jag också när jag ser det där djuret men att det heter hund det glömmer jag bort. Ko, häst, elefant, fågel, får, gris, apa, mus, giraff ja jag tycker att de alla är DONKI. Jag har frågat om det är en donki på vinden? Pappa säger att vi inte har någon åsna på vinden men vänta ni tills vintern kommer så fattar ni vad jag ville ha sagt dem, eller hur? ;)

Jag märkte att mina föräldrar vann över mig i natt när de skulle sluta att ge mig välling på natten. Jag vet att det står 1-0 till dem. Jag orkade bara skrika 40 min *2 men jag funderar på hur jag ska göra i natt. Jag märkte att de stängde fönstret när jag var som argast och att de inte hörde vad de sa till varandra trots att de låg så nära varandra. Jag låg ju i mitten och hade bestämt mig. Undrar hur länge jag orkar visa dem i natt...jag har bestämt mig!

Förresten, jag har ju fått mitt personnummer nu så mamma har skickat in anmälan om barnbidrag. Ja, så mycket välling som jag vill ha om jag själv får bestämma leder till många blöjor så de lär nog behöva det där extra bidraget, hihi.

Nu måste jag sluta. Jag ska ju orka kämpa i natt. Det blir ett derby mellan mig och dem och jag tänker inte ge dem vinsten så lätt inte, jag är en liten kämpe jag.

Vi hörs en annan dag! Ha det bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, underbart :-), den lille grabben är precis som alla andra små barn. De vill knäcka oss föräldrar ;-). Lycka till, vi har alla varit i samma situation. Vilken liten gounge!
Anneli

Anonym sa...

Underbart och härligt att läsa om er familj!!
Man blir varm i hela hjärtat!
Kram på er från Susse