lördag 18 augusti 2012

DHL & kalas

Snart beger vi oss till grannkvarteret på kalas. Kjell fyllde år igår ,59 år, nästa år jämnt ;) Vädret är varmt och lite småmulet, alldeles perfekt för en kubbrunda som det brukar bli, då vi kalasar för Kjelle :) Daniels lilla brorsbarn Alva med familj kommer också, vilket vi tycker är extra kul eftersom denna goa lilla unge har en förmåga att underhålla friskt. Hon har ett minspel som jag nog egentligen aldrig förr sett på ett barn, supercoolt. Inte lär hon gå fri från "fasters" pussar heller, hihi.

Igår när vi satt ute och åt grillat och mös i kvällsvärmen, kom "mojjan" Eivor med denna fina lilja för att gratulera till adoptionsframgången. Gulligt av henne =)


Filmen från Abba Adoptions om finding forever families, var jättebra. Vi fick pausa den vid ett tillfälle då jag inte såg längre, mina ögon tårades av dessa fina små barn på filmen. Efteråt kändes det så lugnt i hjäteroten och ni kan tro att Abba har fina barnhem och väl underbyggda projekt för mödrarna som väljer adoption åt sina barn. Detta visste vi ju redan men att se det på film var så fint, även om det ju egentligen är väldigt tragiskt i sig.

Ps! DHL-paketet har nu hanterats i Johannesburg in SouthAfrica och fortsätter strax sin slutresa mot Pretoria-Queenswood-SouthAfrica. Wiiiiihhh!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar er blogg! Puss på er! Jossan

Unknown sa...

Tack snälla! Härligt att höra att den gillas =)smack

Eva sa...

Alva skickar en slängpuss och en riktig glad min till er :) Mysigt att träffa er igår!
Kram