måndag 6 augusti 2012

Jordskalv, paket till AC & utstyrsel

Tidigt i morse strax före fem då jag låg vaken, skakade hela huset till och väggarna knakade. Jag for upp med ett ryck och trodde att någon kastat något på huset. Fönstret var öppet och allt var tyst och stilla, inte ens en liten fågel hördes kvittra. Daniel tittar yrvaket på mig och undrar vad det är? Jag berättade att hela huset skakade till. - Det var väl någon som smällde igen en bildörr, säger han då. Njä älskling, det var det inte! I förmiddags ringde han hem och fnissade åt vad han sagt. På radion hade de pratat om ett jordskalv från Danmark och in mot Skåne. Detta hände en gång tidigare för något år sedan minns jag, sånt tror man liksom inte ska ske här på något sätt.

Jag pratade med Birgitta på AC om att vi skickar paketet idag. Hon trodde inte det skulle ta mer än ca en vecka för Notarius Publicus om allt var ok. Sedan skulle vi få ett DHL nummer för att kunna föjla vårt paket på sin resa, coolt!

Snart ska det bli bröllop mellan Helen och Christian och vad ska man då ta på sig? Visserligen har jag en leopardspräcklig klänning som jag gillar skarpt och endast har haft på mig ett fåtal gånger, men jag körde in till Gunns i Klippan och vips, där hängde den... en riktig Jennyklänning i rätt färg dessutom OCH till halva priset. Taget! Hoppas ni tycker att den duger!?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jenny, 2008/09 var det förra gången, epicentrum låg i mellersta Skåne.

Ha det gott snart ses vi
Anneli

Anonym sa...

Riktigt snygg klänning! :) / Linnéa B

Loppan sa...

En riktig Jennyklänning!!:-) jättefin!! Kan ju vara så oxå att allt klär en skönhet<3 det här jordskalvet måste jag ha sovit mej igenom.. Jag var dock med förra gången, på jobb och det var inte så roligt! Heja heja nu är paketet på resande fot:-D
Puss & kram på er!

Eva sa...

En mycket fin klänning!

Kram

Sara A sa...

Redigt grann klänning! Kommer bli så fin!

Åh vad spännande att kunna följa sitt
paket!
KRAM Sara A