söndag 26 augusti 2012

Helgen som gått

Helgen som gått har innehållit både trevliga, välbehövliga och sorgliga aktiviteter. Vi börjar väl med det trevliga? Fam. Pommer var här på middag, vilket gav många skratt och mätta magar. Vi hade inspirereats av min svägerska Eva som tillagat en buffe vid ett av våra besök. Vi gjorde en massa smårätter och dukade upp ett "gående bord". Grabbarna käkade kräftor som om de aldrig gjort annat, häftigt att se :)

Vi fick en fin present!


Daniel och jag fick vars sin välbehövlig klippning på Huvudsalongen, eftersom vi vill vara lite extra fina då vi ska på bröllop nästa helg. Vår frisör och jag pratade om att jag fäller mycket hår och att jag ska börja med att äta B-vitamin. På senaste tiden försöker jag undvika alltför mycket föning, utan bara krama in mousse och låta håret självtorka och vara lockigt. Hon tipsade då om deras nya produkter med argan olja i. Jag köpte "curl enhancer", så nu blir det en lockig Jenny ni får se framöver ;)



Efter klippningen begav vi oss till Daniels mamma och Kjell. Deras hund Lucas är till åren kommen och har nu problem med bl.a. frambenen. Veterinären hade rekommenderat dem att låta Lucas få somna in, vilket han gör i dag. Det är aldrig roligt att ta farväl, men vi gjorde det med tårar i ögonen och gav honom en ask leverpastej. Usch ja, det blir tomt främst för Eivor och Kjell naturligtvis men det kommer att kännas för oss andra också, när Lucas inte längre finns i huset.

Igår var det tänkt att vi skulle köra in till Hembygdsparken, där det var en träff för adoptivfamiljer. Vi hade inte anmält oss utan tänkte mest strosa runt och kika lite på de små liven och kanske passa på att få kontakt med någon förälder men... då jag stod i duschen tänkte jag den 25e??? var det inte den 25e??? men det var ju igår!!!!! mög!! jaja lite smått besvikna blev vi.

Det blev en del skolarbete och en häck som blev klippt, sen hyrde vi filmen "Hungergames" och mös i soffan. Det var riktigt länge sedan jag tittade på film senast. Jag har även läst boken och en del behövdes faktiskt förklaras lite för någon som inte gjort det. Filmen fick ett gott betyg och var absolut sevärd.

Ha en bra dag!

1 kommentar:

Eva sa...

Vad roligt att jag kunde inspirera! :) Synd att ni missade träffen i Hembygdsparken men det kommer kanske fler tillfällen snart. Det har varit en del tårar för Lukas skull idag och han kommer bli så saknad bamsebjörnen...

Många kramar till er!