lördag 4 augusti 2012

Grillning & present.

Igår kväll var vi bjudna på grillning hos Daniels mamma "mojjan" Eivor och Kjell. De hade varit på matmässan i Ängelholm och köpt smarriga nötfärsbiffar m. kapris och annat smaskens i samt några grillspett. Vi hade en jättemysig kväll tillsammans där vi även tog en promenad och räknade stegen upp till kyrkan. Ja, det diskuterades hur långt det kunde vara och då måste man ju helt enkelt testa. 674 steg blev resultatet, från vårt hus vill säga!

Lucas (Eivor och Kjells hund) som fyllde 12 år igår kämpade på under promenaden, men då vi kom förbi andra hundars boningshus orkade han minsann dra som förr. You go Lucas!

Eivor överaskade mig (Jenny) rejält genom att ge mig en liten paket =) Åh, vad det är kul med paket!
Jodå, vi hade diskuterat hennes senaste parfymköp (detta är ett av "mojjans" stora intressen ;) Jag hade av en slump doftat på just samma sort då vi åkte till Helsingör och sagt till henne att det var ett bra köp hon gjort. Hon inhandlade då en flaska även åt mig med  kommentaren att hon tyckte att nu behövde jag lite uppmuntran efter allt som varit och att vi kämpat på så hårt med allt. Naaawh, TACK! Jenny = glad



3 kommentarer:

Loppan sa...

Sv: ja pi för huvudvärk!! Idag verkar jag äntligen slippa skiter:-) haha ja mojjan hon har en förkärlek för parfymer men kan inte säga annat än att hennes parfymeri gynnar även oss andra i familjen!!:-) hoppas ni har en bra dag mina fina<3 puss puss

Eva sa...

Mojjan är snäll hon! Det förtjänade du Jenny.

Kram till er båda

Ps.Har Gittan läst ut boken än? :)

Unknown sa...

Eva: Nja, hon blev ju litta trött igår så hon tar kapitel två idag. Det var för mycket text på en gång ;)Tack! kram