fredag 17 augusti 2012

Kvällen är räddad!

fredagsmys!

Vår TV strejkade igår och enligt Telia var det nåt kommunikationsfel. Hur som helst har AC räddat kvällen åt oss, även om problemet skulle kvarstå även i kväll. På posten kom idag kopior på ansökan och ett försättsbrev på engelska om vad vi är utredda för. Häftigt att se det på pränt, men också väldigt overkligt. I en plastficka låg också 2 kortfilmer från Abba adoptions =) Det ska bli så otroligt spännande att trycka i dessa filmer i DVD-spelaren i afton. Verkligt fredagsmys med "gotter" och film från adoptionsorganisationen i Sydafrika!
DHL-paketet har lämnat Arlanda, hanterats i Tyskland och befinner sig just i detta nu på Heathrow i London.

En f.d. elev till mig som jag hade i min första "kull" vt 2003-sommaren 2007, följer min blogg och kom ens ärende ut på gården på skolan idag och gav mig en go kram =) Tack!

By the way, mina nya elever är superfina individer var och en och deras föräldrar verkar vara hur trevliga som helst. Det känns som om detta kommer att bli ett bra läsår. Jag längtar redan efter att få träffa de små liven på måndag igen. Men först fredagsmys med Daniel och katten Gittan. Gittan behöver kanske också förbereda sig genom att se filmen? Hon lär väl få choken då det klampar småfötter i huset, här som alltid är så tyst och stilla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Små fötter som klampar runt i huset. Låter underbart. gläds verkligen med er. Själv flyttar en av mina små liv hemifrån och ett par storlek 44 kommer mer sällan klampa runt i vårt hus. Ha en härlig kväll och kram till er båda.

Pernilla

Johanna - Mamma till Leija sa...

Ja, säg till Gittan att det é bäst hon vilar & njuter nu, för sen lär hon bli jagad. Fråga Lufsen :)

Karna sa...

Låter verkligen som en härlig fredagkväll. Vad spännande med filmerna! Måste kännas otroligt verkligt när ni tittar på dem. Gittan kommer med all sannolikhet inse hur mysigt det är med små fötter fina sig väl till ro med det :). Ha en mysig kväll1 Kram